Zur Navigation springen Zum Inhalt springen
 

Hier sieht man das Landeswappen Rheinland-Pfalz
Englisch
  • Hauptmenü 1Aktuelles.
  • Hauptmenü 2Primarstufe.
  • Hauptmenü 3Sekundarstufe I
    • Hauptmenü 3.1Unterrichtsmaterialien
      • Hauptmenü 3.1.1Unterrichtsthemen Sek I .
      • Hauptmenü 3.1.2Sprachstrukturen
        • Hauptmenü 3.1.2.1grammar in general/links.
        • Hauptmenü 3.1.2.2Tenses / Zeiten.
        • Hauptmenü 3.1.2.3Modal Auxiliaries / Hilfsverben.
        • Hauptmenü 3.1.2.4Irregular Verbs / Unregelmäßige Verben.
        • Hauptmenü 3.1.2.5Passive Voice / Passiv.
        • Hauptmenü 3.1.2.6Reflexive Verbs / Reflexive Verben.
        • Hauptmenü 3.1.2.7Question Tags.
        • Hauptmenü 3.1.2.8Adjective-Adverb / Adjektiv-Adverb.
        • Hauptmenü 3.1.2.9Pronouns / Pronomen.
        • Hauptmenü 3.1.2.10Relative Clauses / Relativsätze.
        • Hauptmenü 3.1.2.11If-Clauses / Bedingsungssätze.
        • Hauptmenü 3.1.2.12Participles-Infinitives-Gerunds.
        • Hauptmenü 3.1.2.13Reported Speech / Indirekte Rede.
        • Hauptmenü 3.1.2.14Prepositions - Präpositionen.
        • Hauptmenü 3.1.2.15This and that/these and those.
        • Hauptmenü 3.1.2.16Wortschatz.
        .
      .
    • Hauptmenü 3.2Thematische Schwerpunkte/Projekte.
    • Hauptmenü 3.3Kompetenzorientierter Unterricht (Bildungsstandards).
    • Hauptmenü 3.4Förderung.
    • Hauptmenü 3.5Fachdidaktik/rechtliche Bestimmungen/Organisation.
    .
  • Hauptmenü 4Sekundarstufe II.
  • Hauptmenü 5Medieneinsatz.
  • Hauptmenü 6Englischsprachige Presse, Radio und Fernsehen im Internet.
  • Hauptmenü 7multimediales Schulfernsehen.
  • Hauptmenü 8Internationale Bildungsprogramme.
  • Hauptmenü 9The Past Online (Bili).
  • Hauptmenü 10Wettbewerbe.
  • Hauptmenü 11Fortbildungen.
  • Hauptmenü 12Links.
  • Zusatzmenü 1Startseite.
  • Zusatzmenü 2Impressum.
  • Zusatzmenü 3Datenschutzerklärung.
  • Zusatzmenü 4Erklärung zur Barrierefreiheit.
  • Zusatzmenü 5Sitemap.
  • www.rlp.de
Bildungsserver > Englisch.  > Sekundarstufe I.  > Unterrichtsmaterialien.  > Sprachstrukturen.  > Modal Auxiliaries / Hilfsverben
Modal Auxiliaries

These auxiliaries affect the mood of the verb; that is, they determine whether a verb is a fact, desire, possiblity, or command. They are most commonly used to represent degrees of freedom or severity.

Most common modal auxiliaries:
will, shall, can, may, need (to), dare, would, should, could, might, must, ought (to)

Ability: I can run.Necessity: I must run.Obligation: I ought to run.Permission: I may run.

Defective Modal Auxiliaries
  • usually only exist in the Present and Past (or only in ONE Tense)
  • have no infinitives (no: to can!)
  • have no direct objects (I can do it not: I can it)
  • do not have an -s in the third person singular: he can (Present Tense)
  • simply use NOT as a negation: he may not, he cannot (spelling!)
  • there is no TO between the auxiliary and the full verb: he can come

 

 

Simple Present
Simple Past
Substitute
I can I couldto be able to
I mayI mightto be allowed / permitted to
I shallI shouldto be to
I willI wouldto want / wish / desire / intend to
I must ------------to have to / to be obliged to / to be forced to / to be compelled to
----------I ought to-------------
I used toI would / to be in the habit of (doing s.th.)
I dare*-----------to dare to
I need----------to need to

 

*(The Guardian, Friday February 28, 2003: The glory that is Brum
How dare Birmingham, a city chiefly known for spawning Ozzy Osbourne and a laughably adenoidal accent, presume to join a list of truly great cities such as Paris, Florence and Amsterdam as a European City of Culture? )


Some tests under:
http://www.miguelmllop.com/practice/beginners/tenserevision/modalauxiliaries1.htm
http://www.homepage.bnv-bamberg.de/englischinteraktiv/modalauxiliaries1.htm

Diesen Bereich betreut E-Mail an Astrid Sibbe, PL. Letzte Änderung dieser Seite am 22. März 2007. ©1996-2022 Bildungsserver Rheinland-Pfalz